vineri, 24 august 2012

SFATURI in inchirierea unei masini

"Orice lucru trebuie explicat in cel mai simplu mod posibil,
dar nu mai simplu decat atat". A. Einstein

Daca v-as spune ca in acest articol as vrea sa va explic tehnica de a inchiria o masina ati gandi ca am innebunit dintr-o data, sau ca vreau sa rad de voi. Admitand ca a inchiria o masina este o activitate complexa - cum este o simfonie - oricine stie ca este nevoie de indrumarea unui specialist, si, mai presus de toate, de o experienta personala formata in principal din incercari si greseli. Sa mergem mai departe. Fara indoiala, v-ati dat seama ca in unele situatii este mai usor decat in altele. Unele companii sunt mai bine structurate decat altele si totul merge mai usor pentru ca oferta este mai pe intelesul vostru.


Urmarea este capacitatea de a alege din gama de masini oferite de companiile specializate in inchirieri autoturisme pe care o avem la dispozitie, pe aceea care ne permite cel mai rapid sa ni se indeplineasca dorintele si necesitatile. Si atunci, inainte de a examina diferite masini, orice ne-am gandi sa alegem, orice caracteristici am hotari sa urmarim, exista cineva in masura sa ne ajute sa facem alegerea potrivita.

Specialistii companiilor de inchirieri masini incearca sa se puna in locul clientului sau sa veda lucrurile din punctul lor de vedere, sa vada punctele "cheie" asupra carora sa se concentreze pentru a obtine rezultatul dorit. Si chiar reusesc! Culmea,nu?

Clientul, nu intotdeauna stie ce vrea sa aleaga, si atunci, o axioma a comunicarii spune: “Mai intai incearca sa intelegi tu si pe urma fa-te inteles”.

Pentru clienti nu intotdeauna este usor sa puna intrebarea potrivita, mai ales cand nu stiu exact ce masina cauta. In acest caz este datoria specialistului de a-l ajuta sa-si exprime clar propriile dorinte.
Pentru a verifica daca ati inteles bine dorintele clientului si pentru a obtine un prim acord, invatati sa reformulati si sa sintetizati cerintele sale; cu alte cuvinte, faceti-l sa vizualizeze situatia, ca si cum ar poseda deja masina dvs. Pentru a reformula cerintele clientului este suficient sa utilizati o fraza de genul "Daca am inteles bine, ceea ce doriti dvs. este..."

In rest, va va fi mult mai usor - odata intelese dorintele si ambitiile clientului - sa-i proiectati o situatie in care aceste dorinte si ambitii, cu ajutorul masinii dvs., vor fi satisfacute. Utilizata la momentul oportun, aceasta tehnica este deosebit de puternica, in primul rand pentru ca va confirma faptul ca ati inteles intr-adevar care este nevoia clientului - ceea ce va va spori increderea in dvs. insiva. In al doilea rand, pentru ca va determina cresterea irezistibila a dorintei clientului dvs. pentru masina respectiva.

Cei care doresc sa inchirieze o masina, de fapt nu inchiriaza masina X,Y…, ci mai degraba senzaţia pe care o incearca atunci cand va avea masina respectiva.

De aceea, trebuie stimulata imaginatia clientului si amplificate senzatiile pozitive pe care el le coreleaza cu masina dorita.

Cand sunt indeplinite toate doleantele clientului, practic se poate reformula cererea clientului, prezentand o serie de conditii si trebuie intrebat clientul daca, in cazul in care vor fi satisfacute, el va incheia intelegerea.

In 90% din cazuri clientul obiecteaza din ignoranta, nesiguranta sau pur si simplu din placerea de a va pune in dificultate. Pe de alta parte, majoritatea obiectiilor sunt intotdeauna aceleasi, indiferent de client.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu