Unul dintre subiectele care fascineaza din ce in ce mai multa lume este cel al colectionarilor de masini.
Cei carora le provoaca sudori reci fiecare zi din luna in care este scadenta rata la automobilul din garaj sau cei care fac calcule nesfarsite legate de timbrul de mediu care e mai scump decat second hand-ul pe care si-l permit ar vrea sa fie si ei macar o zi in postura nababului care nu se poate hotari in care din cele 100 de masini ale sale sa bea o sampanie, masini pe care evident ca nu le-a condus niciodata, lasandu-i aceasta placere soferului personal cu livrea de care il desparte oricand o simpla apasare de buton.
Asadar, haideti sa vedem cum se alcatuieste o colectie de masini.
Trebuie sa remarcam din capul locului ca o asemenea colectie nu este echivalentul a ceea ce noi numim o „flota” de masini. Cu alte cuvinte, cel care cumpara masini cu nemiluita nu o face in acelasi scop in care in care isi cumpara o masina omul de rand pentru a putea merge la serviciu, la piata si in concediu. Nu, destinatia unui exemplar inclus intr-o asemenea colectie este de a fi admirat si de aceea trebuie sa fie in permanenta in cea mai buna stare, deci e de la sine inteles ca numarul de kilometri de la bord este cat mai apropiat de zero.
Apoi, in ceea ce priveste masinile care au privilegiul de a fi incluse in colectie, acestea sunt in majoritate cele produse in serie limitata, cu dedicatie pentru anumite persoane din cercul select al celor care isi permit sa plateasca pentru a primi orice optiune extravaganta precum car cinema sau cheie incrustata cu safir.
Aceasta nu inseamna insa ca o masina de serie nu isi poate gasi locul intr-o colectie, insa pentru aceasta ea trebuie sa fie produsa de o fima necunoscuta si sa aiba ceva deosebit prin care sa fie unica astfel incat sa poata deveni o piesa de rezistenta care sa atraga atentia privitorului. Pentru cei care isi inchipuie ca in aceasta categorie ar putea intra si Lastunul romanesc de exemplu, am o veste proasta: masina respectiva trebuie sa iasa in evidenta prin somptuozitate si exotism, nu prin hidosenie si burlesc.
O categorie aparte a masinilor care aduc valoare oricarei colectii o constituie bineinteles masinile de epoca sau care au apartinut unor personalitati, masini care, cu cat sunt mai vechi, cu atat sunt mai scumpe, avand in vedere ca si ele trebuie sa fie in perfecta stare de functionare.
Acestea cred ca sunt motive suficiente pentru ca nimeni sa nu rateze vreodata sa viziteze o astfel de colectie atunci cand i se iveste ocazia.
Foarte interesant sa gasesti astfel de articoe pe un site de rent a car Bucuresti.
RăspundețiȘtergere